Master’s Programme Electrical Engineering

Would you like to specialise in the fields of "Power electronics, drive technology and energy technology" and "Control engineering, measurement technology and robotics"?

Apply Online

The modern world is almost unthinkable without electrical engineering. It provides solutions in key technological areas such as energy supply, communication or healthcare.

In the Master's Programme in Electrical Engineering, students are given the opportunity to implement newly developed technologies and are encouraged to combine their own creativity with scientific knowledge in theory and practice.

Please note: the language of instruction for this programme is German.

ma-elektrotechnik

Study Code
UC 066 435

All studiesStudent advisory serviceMinor

FAQ

in progress

in progress

in progress

Graduates tracking: Shows which occupational fields students enter after graduation

Faculty of Engineering Sciences Examination Office Information for students with disabilities

 

 

Curriculum

https://www.uibk.ac.at/en/programmes/ma-electrical-engineering/2022w/
curriculum

From the field

Jetzt für die Lehrveranstaltung „INNKlusion“ anmelden!

Ausgezeichnet mit dem Best Practice Award geht es mit der interdisziplinären Lehrveranstaltung „INNKlusion – Gemeinsam für eine inklusivere Zukunft!“ für Masterstudierende an der Universität Innsbruck in die nächste Runde.

Robert Weid­ner neuer Prä­si­dent der ÖWGP

Die Österreichische Wissenschaftliche Gesellschaft für Produktionstechnik (ÖWGP) hat auf ihrer Generalversammlung am 26. Februar 2024 Univ.-Prof. Dr.-Ing. Robert Weidner vom Institut für Mechatronik der Universität Innsbruck zu ihrem neuen Präsidenten gewählt. Er folgt in dieser Funktion Univ.-Prof. Dr.-Ing. Sebastian Schlund von der TU Wien.

INNklu­sion bei der Lan­gen Nacht der For­schung

Die vergangenes Jahr mit dem „Best Practice Award“ der Uni Innsbruck ausgezeichnete Initiative INNklusion der Professur für Fertigungstechnik (PfF) vom Institut für Mechatronik wurde zur Auftaktveranstaltung der Langen Nacht der Forschung verschiedensten Interessent:innen präsentiert, darunter auch hochrangigen Personen aus der österreichischen Politik.

Exoske­lette im Ram­pen­licht

Im Rahmen einer vom Fachbereich Fertigungstechnik der Universität Innsbruck in Kooperation mit dem Cluster Mechatronik der Standortagentur Tirol und der Atlanto GmbH organisierten Veranstaltung informierten Expert:innen aus Wissenschaft, Wirtschaft und Industrie ein interessiertes Publikum über den Stand der Technik, Anwendungsbereiche und „Best Practice“-Beispiele von Exoskeletten.

Related studies

Nach oben scrollen