Workshop

“The Communicative Constitution of a Scholarly Contribution: How to Publish Qualitative Research in Management and Organization Studies”

a workshop by Dennis Schoeneborn and Ellen Nathues

Tuesday, 20 February 2024

11:00-12:30h

SR 16, 4. Stock Ost, Sowi, Universitätsstraße 15, 6020 Innsbruck

Registration until February 16, 2024 via milena.leybold@uibk.ac.at

Dennis Schoeneborn (Copenhagen Business School & Leuphana Universität Lüneburg) and Ellen Nathues (University of Twente) will jointly host a workshop session on how to publish qualitative research in management and organization studies. Based on their experiences in author, reviewer, and editor roles, they will place a particular emphasis on the communicative constitution of a scholarly contribution. Their considerations will center around the notion of academic writing as a process of joining a party conversation - and sometimes even creating the party conversation in the first place.

The workshop idea/concept was jointly developed with Nicolas Bencherki, TÉLUQ University Montréal & Audencia Business School.

Dennis Schoeneborn

Ellen Nathues

Registration until February 16, 2024 via milena.leybold@uibk.ac.at

Please register for the event by sending an email to milena.leybold@uibk.ac.at including brief information on your career stage and research area (e.g., "junior, strategic management").