Lisa Schoner-Schatz, PhD
Forschung
Forschungsinteressen
- Emotional contagion in consumer behavior
- User- vs. company-generated content
- Facial expressions in marketing communication
- Services and experiental marketing
Ausgewählte Publikationen
- Schoner-Schatz, L., Hofmann, V., & Stokburger-Sauer, N. E. (2021). Destination’s social media communication and emotions: An investigation of visit intentions, word-of-mouth and travelers’ facially expressed emotions. Journal of Destination Marketing & Management, 22, 1-10.
- Schoner-Schatz, L. (2021). The power of emotions in social media advertisements for Services: Investigating service employee’s emotion display and ad copy. EMAC 2021 Conference Proceedings.
- Stokburger-Sauer, N. E., Hofmann V., Schoner-Schatz, L., & Neef, P. (2020). Display advertising success in charity marketing: The power of human-generated creative campaign elements, AMA Summer Marketing Educators’ Conference Proceedings.
- Schatz, L., Hofmann, V., & Stokburger-Sauer, N. (2016). Emotional contagion and word-of-mouth in social media communication - The role of the message’s source. AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings.
Vollständige Liste der Publikationen
Arbeits- und Projekterfahrung
-
Seit 08/2020: Senior Lecturer an der Universität Innsbruck
-
06/2021 - 11/2022: Projektassistentin (FWF-Projekt) an der Universität Innsbruck
-
03/2021 – 07/2022: Externe Lektorin an der Universität Innsbruck
-
2016 – 2020: Digital Advertising Strategist at Dragon360 in Kingston, NY, USA
-
10/2015 – 09/2016: Doktoratsstipendium aus der Nachwuchsförderung der Universität Innsbruck
-
10/2014 – 09/2015: Wissenschaftliche Mitarbeiterin & Projektmitarbeiterin an der Universität Innsbruck
Ausbildung
- 2014 - 2022: PhD Studium Management, Leopold-Franzens Universität Innsbruck
- 2012 - 2014: Masterstudium Strategisches Management, Leopold-Franzens Universität Innsbruck
- 2009 - 2012: Bachelorstudium Wirtschaftswissenschaften, Leopold-Franzens-Universität Innsbruck