Media Days
The interdisciplinary forum Innsbruck Media Studies (IMS), together with Austria Presse Agentur (APA) and Moser Holding AG, organizes the annual Media Day at the University of Innsbruck. High-profile guests report on their research, present their projects on the topic, and offer keynote speeches. In the concluding panel discussion, the experts will answer questions from the audience.
Further information can be found on the website of innsbruck media studies and in the corresponding conference proceedings.
General Themes of previous Media Days (available only in German):
- Medientag 2021: DataPolitics – Handling data in the digital age
- Medientag 2020: Media Day cancelled
- Medientag 2019: YouTube, Twitch und Netflix: Jugendliche Mediennutzung als Herausforderung für den Qualitätsjournalismus
- Medientag 2018: Das Ende der Vielfalt? Zur Diversität der Medien
- Medientag 2017: Talk with the Bots. Die Maschine versteht dich.
- Medientag 2016: Medien und Glaubwürdigkeit – Zwischen „Lügenpresse“, Kampagnenjournalismus und Aufklärung
- Medientag 2015: Medienwandel zwischen Disruption und Erneuerung
- Medientag 2014: Körperphantasien: Mediale Inszenierungen zwischen Traum und Wirklichkeit
- Medientag 2013: Anker, Schleusen, Netze – Medien in der Datenflut
- Medientag 2012: Medienräume: Materialität und Regionalität
- Medientag 2011: Grenzenlose Enthüllungen? - Medien zwischen Öffnung und Schließung