Doktoratsstudium der Philosophie am Fachbereich für Anglistik und Amerikanistik der Universität Salzburg; Dissertationstitel: Pioneer African American Educators in Washington, D.C.: Anna J. Cooper, Mary Church Terrell, and Eva B. Dykes
Lehramtsstudien in den Unterrichtsfächern Englisch und Spanisch an der Universität Salzburg; Diplomarbeitstitel: "It's Really a New Day for Us":Aspects of the History of African American Education and Its Representation in Alice Walker’s In Love and Trouble
Studienergänzung: Deutsch als Fremdsprache / Deutsch als Zweitsprache (DaF / DaZ) an der Universität Salzburg
Dr. Maria Schaumeyer Stiftungspreis zur Förderung von Frauenkarrieren aufgrund hervorragender wissenschaftlicher Leistungen
Förderung durch die Österreichische Forschungsgemeinschaft (ÖFG)
Unterstützung der Universität Salzburg zur Drucklegung
Forschungsstipendium der Universität Salzburg
Forschungsaufenthalt an der Howard University und Library of Congress in Washington, D.C.
Bacher, M., Bacher, S., Binytska, K., Kraler, C. "A Didactical Approach to Fostering Language Sensitivity in Mulitlingual Classroom Settings: The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) as a Tool to Unite Nations". Conference Organization and Conference Presentation: Muş Alparslan Üniversitesi (Turkey), International Labour Association (ILA, Netherlands): Continuing Professional Education: Theory and Practice, virtual (May 2024)
Bacher, M.: “Emancipation Through Formal, Non-formal, and Informal Education”. Conference Presentation: The Society for the Philosophical Study of Education (SPSE), virtual (November 3-4, 2023)
Bacher, M.: “Emanzipatorische Aspekte und Chancen Formaler, Non-formaler und Informeller Bildung im Vergleich“. Conference Presentation: Österreichische Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB) - Sektion Allgemeine Erziehungswissenschaft Tagung: Die Bedeutung reflexiver Bildungswissenschaft in der Professionalisierung von Pädagog*innen, PH Wien, Vienna, Austria (October 13-14, 2023)
Bacher, M., Bacher, S., Binytska, K. (2024). A Didactical Approach to Fostering Language Sensitivity in Multilingual Classroom Settings: The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) as a Tool to Unite Nations. Continuing Professional Education: Theory and Practice,79(2), 77-88. https://doi.org/10.28925/2412-0774.2024.2.6
Bacher, M. (2019). Mary Church Terrell's Work as an Educator: 'A Sense of Justice and a Regard for Truth Prompt Me to Show What a Colored Woman Can Achieve'. Moderne Sprachen, 63(2), 121-136.
Articles in Preparation:
Bacher, M. Emanzipatorische Aspekte und Chancen formaler, non-formaler und informeller Bildung im Spannungsfeld.
Bacher, M. Formal, Non-formal, and Informal Education as Instruments for Emancipation.
Bacher, M. Spannungsfelder in gegenwärtigen Professionalisierungskontexten pädagogischer Fachkräfte: Emanzipation und Kontinuität in Mentoringprozessen.
Articles in Anthologies:
Bacher, M., Bacher, S. & Borden, R. (2024). Effective Foreign Language Oral Proficiency Diagnostics – A Comparative Perspective on CEFR-based and ACTFL-based Exams. In Kraler, Ch., Schauer, G., Schreiner, C. (Eds.). Pädagogische Diagnostik und Lehrer:innenbildung (pp. 119-131). Klinkhardt.
Textbooks:
Bacher, M. & Fichtenbauer-Reysach, B. (2018). Kompetent Aufsteigen Englisch 1: Grundfertigkeiten erlernen. G&G.
Bacher, M. & Fichtenbauer-Reysach, B. (2018). Kompetent Aufsteigen Englisch 2: Grundfertigkeiten erlernen. G&G.
Bacher, M. & Fichtenbauer-Reysach, B. (2019). Kompetent Aufsteigen Englisch 3: Grundfertigkeiten erlernen. G&G.
Bacher, M. & Fichtenbauer-Reysach, B. (2019). Kompetent Aufsteigen Englisch 4: Grundfertigkeiten erlernen. G&G.
Bacher, M. & Fichtenbauer-Reysach, B. (2017). Kompetent Aufsteigen Englisch 8: Matura-Trainer AHS und BHS. G&G.
Bacher, M. & Fichtenbauer-Reysach, B. (2013). Englisch – Alles im Griff! Grammatik & Übungen 1. Braumüller.
Courses taught at the Department of Teacher Education and School Research (UIBK):
PR: Education & Assessment – Internship II (Bachelor)
PS: Profession-Specific Knowledge and Action (Bachelor)
PS: Integration of Profession-Specific Skills (Bachelor)
SE: Educational Laboratory - Reflection and Development in an Educational Context - (Master)