Christoph Pachucki, Dr.
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
+43 (0) 512 507 72452
Rennweg 1, Hofburg, Barockstiege E018
Termine nach Vereinbarung
Forschung
FSP Alpiner Raum
Publikationen 2024
Beiträge in Büchern / Zeitschriften
Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
-
Pikkemaat, Birgit; Pachucki, Christoph; Scholl-Grissemann, Ursula (First View): Identifying online user discourses triggered by destination stakeholder reactions.
In: Tourism Review. (DOI) (Weblink)
Sammelbandbeitrag (Editorial)
-
Pachucki, Christoph; Scholl-Grissemann, Ursula (2024): More than a crisis? Corporate entrepreneurship and COVID-19 pandemic in Austrian tourism.
In: Aguiar-Quintana, Teresa; Day, Jonathon; Alamo Vera, Francisca Rosa: Corporate Entrepreneurship and Innovation in Tourism and Hospitality: Global Post COVID-19 Recovery Strategies. London; New York [u.a.]: Routledge., ISBN 9781003454465. (Weblink)
Vorträge 2024
Präsentationen auf Kongressen, Tagungen o.Ä.
Konferenzvortrag (auf Einreichung / Anmeldung)
-
Vortragende/r: Pachucki, Christoph: My brand vs. our brand: Online user discourses triggered by stakeholder reactions to destination brand communication.
12th Annual International Colloquium on Branding Athens 2024, , 29.07.2024 (Online). (Weblink) -
Vortragende/r: Pachucki, Christoph Co-AutorInnen: Pikkemaat, Birgit; Scholl-Grissemann, Ursula: The Way We (Really) Are: The Impact of Stakeholders on the Success of Destination Image Campaigns.
20th Annual International Conference on Tourism, Athen, 11.06.2024. (Weblink)
Beitrag als Chairperson / SektionsleiterIn / DiskussionsleiterIn / DiskussionsteilnehmerIn
-
Pachucki, Christoph: Vortrag und Diskussionteilnehmer: Nachhaltigkeit unternehmen. Entrepreneurship im Zeichen grüner Transformation.
RECET History and Social Sciences Festival "Green Transformations", Wien, 05.06.2024. (Weblink)
Vorträge 2023
Präsentationen auf Kongressen, Tagungen o.Ä.
Konferenzvortrag (auf Einreichung / Anmeldung)
-
Vortragende/r: Pachucki, Christoph Co-AutorInnen: Pikkemaat, Birgit; Scholl-Grissemann, Ursula: #Oatmilkgate: An analysis of destination stakeholder triggered online user discourses.
EuroCHRIE 2023, Wien, 06.10.2023. (Weblink)
Institut für Management und Marketing
Publikationen 2024
Beiträge in Büchern / Zeitschriften
Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
-
Pikkemaat, Birgit; Pachucki, Christoph; Scholl-Grissemann, Ursula (First View): Identifying online user discourses triggered by destination stakeholder reactions.
In: Tourism Review. (DOI) (Weblink)
Sammelbandbeitrag (Editorial)
-
Pachucki, Christoph; Scholl-Grissemann, Ursula (2024): More than a crisis? Corporate entrepreneurship and COVID-19 pandemic in Austrian tourism.
In: Aguiar-Quintana, Teresa; Day, Jonathon; Alamo Vera, Francisca Rosa: Corporate Entrepreneurship and Innovation in Tourism and Hospitality: Global Post COVID-19 Recovery Strategies. London; New York [u.a.]: Routledge., ISBN 9781003454465. (Weblink)
Vorträge 2024
Präsentationen auf Kongressen, Tagungen o.Ä.
Konferenzvortrag (auf Einreichung / Anmeldung)
-
Vortragende/r: Pachucki, Christoph: My brand vs. our brand: Online user discourses triggered by stakeholder reactions to destination brand communication.
12th Annual International Colloquium on Branding Athens 2024, , 29.07.2024 (Online). (Weblink) -
Vortragende/r: Pachucki, Christoph Co-AutorInnen: Pikkemaat, Birgit; Scholl-Grissemann, Ursula: The Way We (Really) Are: The Impact of Stakeholders on the Success of Destination Image Campaigns.
20th Annual International Conference on Tourism, Athen, 11.06.2024. (Weblink)
Beitrag als Chairperson / SektionsleiterIn / DiskussionsleiterIn / DiskussionsteilnehmerIn
-
Pachucki, Christoph: Vortrag und Diskussionteilnehmer: Nachhaltigkeit unternehmen. Entrepreneurship im Zeichen grüner Transformation.
RECET History and Social Sciences Festival "Green Transformations", Wien, 05.06.2024. (Weblink)
Vorträge 2023
Präsentationen auf Kongressen, Tagungen o.Ä.
Konferenzvortrag (auf Einreichung / Anmeldung)
-
Vortragende/r: Pachucki, Christoph Co-AutorInnen: Pikkemaat, Birgit; Scholl-Grissemann, Ursula: #Oatmilkgate: An analysis of destination stakeholder triggered online user discourses.
EuroCHRIE 2023, Wien, 06.10.2023. (Weblink)